DIALOGUE – RESUME

This dialogue is aimed at learners who wish to focus on the specific subject of composing a Hebrew CV document. The dialogue contains several Hebrew terms that are likely to be found in most CV documents (such as “personal details”, “letters of recommendation” and “occupational experience”). In the dialogue, there are two characters: Rinat, who needs to write a CV document for herself, and Nili, who guides her through the process and answers her questions.

 

The dialogue is for adult learners whose level in Hebrew is advanced.

רִינַת: אֲנִי צְרִיכָה לְהָכִין לִי מִסְמַךְ קוֹרוֹת חַיִים. אַת יְכוֹלָה לַעֲזוֹר לִי בְּזֶה?

נִילִי: בְּוַודַאי. נַתְחִיל בְּמִבְנֶה הַמִסְמָךְ. אַת צְרִיכָה לִכְתוֹב אֶת הַפְּרָטִים הָאִישִׁיִים שֶׁלָךְ.

רִינַת: אֵילוּ פְּרָטִים לִכְתוֹב?

נִילִי: אַת חַיֶיבֶת לִכְתוֹב אֶת הַשֵׁם הַמָלֵא שֶׁלָךְ, אֶת אֶרֶץ הַלֵידָה שֶׁלָךְ, אֶת מִסְפַּר הַטֶלֶפוֹן שֶׁלָךְ וְאֶת כְּתוֹבֶת הַמֵיְיל שֶלָךְ. אִם אַת רוֹצָה, אַת יְכוֹלָה לִכְתוֹב בַּת כַּמָה אַת וּמָה הַמַצָב הַמִשְׁפַּחְתִי שֶלָךְ.

רִינַת: וּמָה אַחַר כָּך?

נִילִי: הַהַשְׂכָּלָה שֶׁלָךְ. תַתְחִילִי בַּתוֹאַר הָאַחֲרוֹן וְאַחֲרָיו הַתוֹאַר הַקוֹדֵם. תְצַיְינִי אֵיפֹה לָמַדְתְ, בְּאֵילוּ שָׁנִים וְאִם סִיַימְתְ בְּהִצְטַיְינוּת.

רִינַת: אֲנִי צְרִיכָה לִכְתוֹב אֵיפֹה לָמַדְתִי בַּתִיכוֹן?

נִילִי: לֹא. יֵשׁ לָך תוֹאַר שֵׁנִי בְּמִשְׁפָּטִים, זֶה בָּרוּר שֶׁלָמַדְתְ בְּתִיכוֹן.

רִינַת: וּמָה עוֹד?

נִילִי: הַנִיסָיוֹן הַתַעֲסוּקָתִי שֶלָךְ. גַם כָּאן אַת צְרִיכָה לְהַתְחִיל מֵהַסוֹף, מִמְקוֹם הָעֲבוֹדָה הָאַחֲרוֹן שֶׁלָךְ.

רִינַת: אֵילוּ עוֹד פְּרָטִים צָרִיךְ לְצַיֵין בְּקוֹרוֹת הַחַיִים?

נִילִי: הַשָׂפוֹת שֶאַת יוֹדַעַת וּמָה הַרָמָה שֶׁלָךְ בְּכָל שָׂפָה. לְדוּגְמָה, רוּסִית הִיא שְׂפַת הָאֵם שֶׁלָךְ. אַת יוֹדַעַת עִבְרִית בְּרָמַת שְׂפַת אֵם. כְּשֶׁהָיִית סְטוּדֶנְטִית לָמַדְתְ צָרְפָתִית בְּרָמַת “מִתְקַדְמִים”.

רִינַת: הַאִם לִכְתוֹב שֶׁהִתְנַדַבְתִי בְּמוֹעֲדוֹן הַקְשִׁישִׁים בָּעִיר?

נִילִי: בֶּטַח, זֶה יַעֲשֶׂה רוֹשֶׁם טוֹב עַל הַמַעֲסִיקִים. תִכְתְבִי גַם עַל הַתַחְבִּיבִים שֶׁלָךְ.

רִינַת: מָה אֶפְשָׁר לִכְתוֹב עַל הַתַחְבִּיבִים?

נִילִי: תִכְתְבִי בְּקִיצוּר שֶׁאַת אוֹהֶבֶת לִקְרוֹא וְלַעֲסוֹק בִּסְפּוֹרְט. לֹא צָרִיךְ לְפָרֵט יוֹתֵר מִדַי.

רִינַת: מָה בְּעִנְיָין מִכְתְבֵי הַמְלָצָה?

נִילִי: תִכְתְבִי שֶׁיֵשׁ לָךְ, וְשֶׁאַת תִשְׂמְחִי לְהַצִיג אוֹתָם לְפִי דְרִישָׁה.

רִינַת: אֵיך אֵדַע אִם כָּתַבְתִי אֶת קוֹרוֹת הַחַיִים בְּצוּרָה טוֹבָה?

נִילִי: יֵשׁ בָּרֶשֶׁת הַרְבֵּה אֲתָרִים שֶׁמְלַמְדִים אֵיךְ לִכְתוֹב קוֹרוֹת חַיִים. תֵיעָזְרִי בָּהֶם כְּדֵי לְהָכִין אֶת קוֹרוֹת הַחַיִים שֶׁיַצִיגוּ אוֹתָךְ לַמַעֲסִיקִים בַּצוּרָה הַטוֹבָה בְּיוֹתֵר.

VOCABULARY אוצר מילים
a documentמִסְמָךְ
marital statusesמַצָב מִשְׁפַּחְתִי
you graduatedסִיַימְתְ
a high schoolתִיכוֹן
occupational experienceנִיסָיוֹן תַעֲסוּקָתִי
detailsפְּרָטִים
mother tongueשְׂפַת אֵם
impressionרוֹשֶׁם
websitesאֲתָרִים
employersמַעֲסִיקִים